Utworzono: czwartek, 01, styczeń 2015 Redaktor

Multimedia - gówno w papierku (skandal z usunięciem National Geographic)

multimedia wycofała National Geographic Channel oraz Nat Geo WildCzy zdarzyło Ci się kiedyś kupić coś, co miało ładne opakowanie, ale po pewnym czasie to coś zaczęło śmierdzieć, więc gdy postanowiłeś z tego skorzystać i rozpakować - oczom ukazało się gówno w papierku (zamiast obiecanych cukierków)?

Z taką sytuacją spotkali się abonenci jednej z największych sieci kablowych w Polsce. Chodzi o Multimedia Polska S.A., która to postanowiła zrobić mało zabawny prezent na 1 stycznia 2015 swoim dojnym krowom (o przepraszam, abonentom) i wycofali jeden z najbardziej prestiżowych kanałów (a dokładniej dwa z tej samej marki) - chodzi o National Geographic Channel oraz Nat Geo Wild, dwa kanały popularnonaukowe. National Geographic Channel jest jednym z najdłużej istniejących kanałów w wersji z językiem polskim i oglądałem go jeszcze na długo przed tym, jak w moim mieście ktoś mógł usłyszeć o marce Multimedia...

Tak się kończą zabawy z podpisywaniem umów z dostawcą usług, gdzie ów dostawca niczego nie gwarantuje, a umowy na czas określony nie da się zerwać bez ponoszenia wysokich kosztów!

Jak to jest, że inne sieci jakoś nie widzą problemu w tym, by mieć w swej ofercie te kanały? Multimedia uznaje swoich złowionych klientów jak motłoch, któremu można każde gówno wcisnąć - bo niby w zamian dali inne kanały, to choćby kolejny polsatowski zestaw powtórek, jakim jest Polsat Romans (do tej samej kategorii zaliczają się np. Polsat2 czy ATM Rozrywka, kanały nadające w kółko ten sam repertuar)...

Oczywiście to nie jedyna strata, jaką Multimedia zafundowała klientom, wycofano też kanały grupy FOX (z dość dobrymi premierowymi topowymi serialami prosto z USA bez opóźnień względem tamtego rynku i to na 2 tygodnie przez pozytywną zmianą z FOX Life na FOX Comedy). Ciekawe kiedy im przyjdzie do głowy wycofać kanały Discovery?

Kiedy zerknąłem na ich obecną ofertę po to, czy warto będzie przedłużać kiedyś z nimi umowę, jeszcze bardziej się zniechęciłem, bo tzw. pakiet premium, czyli zestawy Canal+ już nie są oferowane rozdzielnie, aktualnie mam Canal+ Film za 39 zł (w tej samej cenie był też Canal+ Sport) - jednak mimo to, że u innych operatorów sieci kablowych wciąż takie pakiety są dostępne, to Multimedia wypięła się na swoich klientów i oferuje już tylko (przynajmniej tak wynika z ich strony www) pakiet połączony ze wszystkimi kanałami Premium NC+ w cenie 69 zł!

Czy tam ktoś we władzach spółki używa szarych komórek i myśli czasami? No chyba tak, ale tylko po to, aby zmaksymalizować zyski krótkoterminowe (jak idioci w bankach, którzy liczą na kwartalną premię, a potem niech się wszystko wali w pył), bo np. zajmują się też oferowaniem dostaw energii elektrycznej czy ubezpieczeń jako nowymi dodatkowymi usługami...

Problem w tym taki, że to nie jest spółka monopolistyczna i długo tak nie pociągną, u mnie w bloku jest przynajmniej kilka sieci do wyboru! Co ciekawe, Multimedia nie wypełnia też zasad oferowania dostępu powszechnego do wszystkich kanałów naziemnej telewizji, co często jest wymogiem wydania zgody przez spółdzielnię mieszkaniową na wprowadzenie do budynku danej sieci (żeby mieszkańcy nie ładowali wszędzie anten zewnętrznych) - a przykładem jest tu brak w Multimedia kanału Focus TV!

 

 

skandal w Multimedia