Utworzono: poniedziałek, 24, sierpień 2015

Jak kierować ruch z social media do serwisów?

Jak kierować ruch z social media do serwisówNawet najlepiej przygotowana strona internetowa nie będzie spełniała swojej funkcji, jeśli nie zapewni się jej odpowiednio dużego natężenia wirtualnego ruchu. Wzrastająca z każdym rokiem liczba osób korzystających z portali społecznościowych prowokuje działania właścicieli serwisów związane z dotarciem do docelowej grupy konsumentów właśnie poprzez ten obszar.

Według statystyk We are social użytkowników mediów społecznościowych w Polsce jest ponad 13 milionów. W porównaniu z rokiem ubiegłym to o 1,2 miliona więcej. Portalem, z którego respondenci korzystają najczęściej, jest Facebook – używa go 35% badanych. Na drugim miejscu znajduje się Google+ z 19% użytkowników, następnie nk.pl i Twitter (po 10%). Umiejętne korzystanie z tej wirtualnej przestrzeni publicznej może stanowić skuteczny kanał komunikacji z klientem oraz metodę kreowania wizerunku marki. Potwierdzają to między innymi wyniki zawarte w „Badaniu widoczności serwisów contentowych w social media” przygotowanym przez LeadBullet SA.

Postaw na skuteczną komunikację

Klucz do efektywnej komunikacji to odpowiednia forma przekazu. Powinna ona być związana ze specyfiką branży, oferowanymi produktami oraz dostosowana do grupy docelowej, do której kierowane są treści. Komunikacja może przybrać postać relacji o charakterze ciągłym, która będzie miała na celu budowanie wizerunku marki i informowanie o aktualnej ofercie. Można przy tym posłużyć się działaniami, które będą bezpośrednio pobudzały i aktywizowały grupę docelową, np. konkursami.

Stosuj zwięzłe komunikaty

Publikowane na profilach społecznościowych posty powinny być krótkie i intrygujące, aby zafrapować internautę i zachęcić go do poznania zasygnalizowanego tematu poprzez kliknięcie w link. Wpis nie może streszczać informacji znajdujących się w odsyłaczu, albowiem ma inne zadanie – przyciągnąć czytającego na stronę.

Aktywizuj

Dobrą metodą pozwalającą zwrócić na wpis uwagę większej liczby osób są pytania aktywizacyjne. Zachęcają one użytkowników do swobodnego wypowiadania się w formie komentarza pod postem, co z kolei przyczynia się do większej widoczności wpisu. To natomiast pośrednio implikuje większy ruch na stronie – bowiem im więcej osób zobaczy wpis, tym większe jest prawdopodobieństwo kliknięcia w link.

Duży ruch na stronie firmowej to jednak dopiero połowa sukcesu. Wskaźnik konwersji pogarsza się, kiedy serwis odwiedzają przypadkowi goście. Należy zatem zadbać o lojalną grupę docelową. Z pomocą przychodzą właśnie social media, dzięki którym łatwiej sprecyzować target odbiorców przekazu poprzez określenie istotnych parametrów, jak płeć, wiek, status związku czy przynależność do danej grupy. Tylko w ten sposób można skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów z przekazem. Badania przeprowadzone przez IAB udowadniają, że w grudniu 2014 roku aż 31% ruchu na stronach internetowych pochodziło z serwisów społecznościowych.

 

 

Jak kierować ruch z social media do serwisów